Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi czy towaru niż przekonując ewentualnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

reklama interaktywna Kraków    

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, skutkiem tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on stosowny technicznie i prosty.